עוגת גבינה ״פראנוי״
- 17 במאי
- זמן קריאה 1 דקות
עוגת גבינה ניו יורקית אפויה
בטעמי חטיף הפטל הקפוא המפורסם - פראנוי

מצרכים
מותאם לתבנית אינגליש קייק 10*30 ס״מ

לבסיס:
185 גרם פתיבר טחון (≈23 יח׳ פתיבר)
75 גרם חמאה מומסת
לבלילת הגבינה:
400 גרם גבינת שמנת 30%
100 גרם סוכר
2 ביצים L
125 מ״ל שמנת מתוקה (חצי כוס מדידה)
כף מיץ לימון
כפית תמצית וניל
כף וחצי קורנפלור
לטופינג:
ריבת פטל
150 גרם שוקולד חלב
125 מ״ל שמנת מתוקה
+ פראנוי (לא חובה)
להמרת מידות לנפח/משקל לחצו כאן.
אופן ההכנה
מחממים תנור על 160° חום עליון תחתון.
טוחנים פתיבר לפירורים במעבד מזון/ ידנית (מועכים בשקית).

מערבבים עם חמאה מומסת,
ומשטחים היטב בתבנית מרופדת נייר אפייה.

מכניסים לאפייה של 10 דקות.

בינתיים, מערבבים במיקסר גבינת שמנת וסוכר,
עד לקבלת מרקם קרמי וחלק.

מוסיפים ביצים ומערבבים.

מוסיפים שמנת מתוקה, לימון, תמצית וניל וקורנפלור,
ומערבבים במיקסר עד לקבלת בלילה אחידה.

יוצקים לתבנית ואופים 55 דקות,
עד שהעוגה יציבה בצדדים ורוטטת קצת במרכז.

לאחר האפייה מניחים לעוגה להצטנן לטמפ׳ החדר,
היא תצא נפוחה מהתנור, והגובה ירד במהלך הצינון.

ואז מכניסים למקרר לשעה התייצבות.
לאחר מכן,
מורחים ריבת פטל,
ממיסים שוקולד חלב עם שמנת מתוקה ויוצקים מעל.

מכניסים למקרר ל4 שעות התייצבות.
בסמוך להגשה אפשר לקשט בחצאי פראנוי.

חותכים ומגישים

לחיתוך ״נקי״ אפשר לשים את הסכין בכוס מים רותחים שתהיה חמה, לנגב, ואז לחתוך (ולחזור על הפעולה בין כל חיתוך).
תהנו!
לנוחיותכם, מצורף סרטון של אופן ההכנה:
תודה שצפיתם, וקראתם את המתכון!
מקווה שאהבתם! ואם הכנתם,
שתפו אותי איך יצא (:
מצאתם טעות? ספרו לנו ונתקן!

תגובות