עוגת שוקולד עשירה
- 15 במאי
- זמן קריאה 2 דקות
עוגת שוקולד עשירה ומפנקת עם שכבת גנאש אקסטרה עבה

מצרכים
לתבנית (עדיף רינג) 24*24 ס״מ:
לעוגה:
3 ביצים L
חצי כוס סוכר לבן (100 גרם)
חצי כוס סוכר חום בהיר (95 גרם)
קורט מלח
100 גרם חמאה
100 גרם שוקולד מריר
חצי כוס שמן
כפית תמצית וניל
כוס חלב (240 מ״ל)
כוס ורבע קמח (175 גרם)
כפית אבקת אפייה
50 גרם קקאו
לגנאש:
400 גרם שוקולד חלב
100 גרם שוקולד מריר
500 מ״ל שמנת מתוקה
+ פצפוצי שוקולד לקישוט
שימו לב,
המתכון מדוד לפי כוסות מדידה,
להמרת מידות לנפח/משקל לחצו כאן.
אופן ההכנה
מחממים תנור על 160° טורבו.
טורפים ביצים, סוכר לבן, סוכר חום ומלח.

ממיסים בקערה נפרדת שוקולד מריר עם חמאה,
ומוסיפים לקערה יחד עם שמן, ומערבבים.

מוסיפים חלב ותמצית וניל, ומערבבים.

מוסיפים קמח, אבקת אפייה וקקאו,
ומערבבים לקבלת בלילה אחידה.

יוצקים לתבנית מרופדת נייר אפייה ומשומנת קלות (אם יש רינג ריבוע עדיף (כמובן לרפד אותו היטב מסביב), יצא יותר יפה ומדוייק בפינות).

אופים 30 דקות (בדקו עם קיסם שמוכן),
מקמו את התבנית בשליש התחתון של התנור.

לאחר האפייה מצננים לגמרי את העוגה.
ואז,
חותכים את השוקולדים לגנאש, שמים בקערה.
מחממים שמנת מתוקה במיקרו/קלחת,
ויוצקים את השמנת החמה לשוקולד ומערבבים לקבלת גנאש חלק.

יוצקים מעל העוגה ומעבירים ללילה למקרר.

למחרת מחלצים בעדינות וחותכים לריבועים,
ומקשטים עם סוכריות צבעוניות/ פצפוצי שוקולד (לא חובה).

בתיאבון!

שומרים במקרר (לא להשאיר בחוץ יותר מדי, שהגנאש לא ימס).
שימו לב שאם העוגה עולה קצת במרכז בזמן האפייה אז במרכז יהיה פחות גובה של גנאש מאשר בצדדים (גם אצלי זה ככה-אפשר לראות בסרטון).
לחיתוך יפה, נגבו את הסכין בין כל חיתוך.
לנוחיותכם, מצורף סרטון של אופן ההכנה:
תודה שצפיתם, וקראתם את המתכון!
מקווה שאהבתם! ואם הכנתם,
שתפו אותי איך יצא (:
מצאתם טעות? ספרו לנו ונתקן!

תגובות