גלידוניות בייגלה
- 18 במאי
- זמן קריאה 1 דקות
שילוב של מתוק ומלוח בקינוח קיצי מרענן
שכבת בייגלה בתחתית עם שכבת גלידה בציפוי קראנצ׳י

מצרכים
מתאים לתבנית 20*20 ס״מ:

לבסיס:
150 גרם בייגלה (טחון)
50 גרם חמאה (מומסת)
100 גרם שוקולד לבן (מומס)
לגלידה:
250 מ״ל שמנת מתוקה (קרה מהמקרר)
200 גרם חלב מרוכז
100 גרם שוקולד בלונדי (מומס)
+ שבבי מלח (לא חובה)
לציפוי:
400 גרם שוקולד לבן
2 כפיות שמן
50 גרם בייגלה (גרוס)
אופן ההכנה
מרפדים תבנית בנייר אפייה (כדי לשמן לפני כדי שהנייר ידבק בקלות לתבנית).
טוחנים בייגלה ומערבבים עם חמאה מומסת ושוקולד לבן מומס (להמיס במיקרוגל, בקערות נפרדות).

מהדקים לתבנית.

מקציפים שמנת מתוקה במיקסר עד לקבלת קצפת רכה.

מוסיפים חלב מרוכז ושוקולד בלונדי מומס (שלא יהיה רותח כשמוסיפים לשמנת),
ומערבבים לאיחוד.

יוצקים לתבנית.
אפשר לפזר עכשיו מעט שבבי מלח (זה נותן ניגוד למתיקות ומאזן אותה).

מכניסים ללילה למקפיא.
למחרת מחלצים מהתבנית וחותכים לריבועים,
ומחזירים את הריבועים למקפיא.

בזמן שזה במקפיא,
ממיסים שוקולד לבן עם שמן (במיקרוגל, בפעימות של 30 שניות ולערבב בין לבין),
ואז מוסיפים בייגלה גרוס ומערבבים.

לציפוי הגלידוניות (כל פעם תוציאו קצת מהמקפיא, שלא ימס),
טובלים את קצה הגלידה, הופכים ואז מטביעים כששכבת הבייגלה כלפי מטה ומוציאים.

מסדרים את הגלידוניות על משטח מרופד נייר אפייה (כדי שהשוקולד לא ידבק לצלחת), ומחזירים למקפיא ל-20 דקות התייצבות לפחות.
וזהו! תהנו

לנוחיותכם, מצורף סרטון של אופן ההכנה:
תודה שצפיתם, וקראתם את המתכון!
מקווה שאהבתם! ואם הכנתם,
שתפו אותי איך יצא (:
מצאתם טעות? ספרו לנו ונתקן!

היי,
יש אפשרות להשים במקפיא לכמה שעות ולא ללילה שלם?